Comunicare subliminala

workshop dezvoltare personala Spring Events comunicare subliminala (18)Cand spunem comunicare subliminala, ne gandim probabil prima data la reclame. Acele mesaje care ne induc nevoi sau stari ce ne vor determina sa cumparam un produs sau un serviciu, fara sa ne fi dorit foarte mult asta. Cumva purtati de val, ajungem sa facem gesturi impulsive pe care apoi de cele mai multe ori sa le regretam.

Comunicarea subliminala este mult mai ampla ca manifestare. Daca in cazul reclamelor, acest efect este previzibil oarecum pentru ca stim ca reclamele si marketing-ul se bazeaza in contextul actual mult mai mult pe manipulare decat pe nevoi reale, in celelalte cazuri ea actioneaza mult mai eficient in primul rand pentru ca vigilenta noastra nu mai e la fel de activa. Mergem pe incredere de multe ori pentru ca asa am ales sau nu mai avem timp sa verificam in amanunt, si acelea sunt de cele mai multe ori cazurile in care o persoana sau o companie ne transmit mesaje subliminale.

Indiferent insa de context, exista cateva elemente comune. Cel mai important este dat de vulnerabilitatile noastre. Acei stimulii, acele ‘butoane rosii’ pe care diversi oameni din jurul nostru le apasa si obtin un efect, fara ca noi in mod rational sa agreem ce se intampla si astfel sa luam o decizie spontana, impulsiva.

Sunt foarte diferite aceste butoane, ele depind de multi factori, intre care amintim : instincte, nevoi de recunoastere , fobii, modul in care am fost educati si care ne-a transmis credinte si valori prin care suntem usor de ‘accesat’. Odata aflate insa , le constientizam si astfel putem gandi solutii prin care sa contracaram efectul manipularii data de mesajele subliminale.

workshop dezvoltare personala Spring Events comunicare subliminala (1)E foarte important si cum raspundem acest tip de comunicare, odata ce am depistat intentia celuilalt. Poate fi frustare exprimata prin jigniri, moralizare, ignorare sau la polul opus, comunicarea asertiva. Adica acel tip de exprimare directa a propriilor stari, fara insa a jigni persoana ci doar expune acel comportament care nu ti-a produs un efect benefic. E o arta si o demonstratie de maturitate emotionala sa poti disocia persoana de actiunea ei, atunci cand constati un efect negativ indreptat asupra ta si sa-l comunici clar, ferm insa calm si cu respect.

Comunicarea asertiva este o solutie inteleapta de a transmite un mesaj in mod persuasiv, evitand astfel manipularea, pe de o parte si ‘retetele clasice’ pe de alta parte. De exemplu, te duci la un furnizor de servicii, esti client si totusi esti tratat necoresunzator. Ce atitudine adopti? Ii certi, ii ameninti, ii moralizezi sau le expui calm si rece ca tu esti client si ar trebui sa fii tratat cu profesionalism si promptitudine. Daca actionezi de pe un domeniu de forta, mesajul tau poate sa functioneze insa de multe ori nu. Reactivitatea provoaca reactivitate. Si atunci o solutie ar fi sa comunici in mod asertiv doleanta ta. Si o faci nu de dragul eticii ci pentru binele tau, ca sa-ti cresti sansele de a-ti rezolva problemele.

La fel functioneaza lucrurile si in cazul relatiilor personale. Cu cat suntem mai asertivi, cu atat si relatiile noastre vor castiga din punct de vedere calitativ.

Acesta este un nou subiect de workshop pe care il vom sustine prin prezenta unui psiholog colaborator,Georgeta Iorga. Va fi structurat in doua parti:

workshop dezvoltare personala Spring Events comunicare subliminala (10)PRIMA PARTE va trata pe larg subiectul comunicarii subliminale, ce reprezinta, cum o recunoastem, care sunt ‘butoanele noastre de acces’ si care sunt contextele in care apar cel mai frecvent

A DOUA PARTE va dezvolta solutii, specifice pentru fiecare din noi legat e de modul in care putem contracara efectele mesajelor subliminale, asertivitatea mentionata mai sus fiind doar unul dintre ele.

Primul workshop va avea loc joi, 11 decembrie de la ora 19:00 iar cel de-al doilea, joia urmatoare,pe 15 ianuarie. In acest timp de doua saptamani veti avea o aplicatie de facut pe aceasta tema, ca sa putem aprofunda cat mai bine subiectul si sa-l maximizam ca beneficiu personal.

Detalii de inscriere si intrebari puteti trimite pe adresa contact@spring-events.ro.
Va multumim!

” Aspectele subliminale ale tuturor experientelor noastre de zi cu zi par sa joace un rol nesemnificativ in contextul amplu al vietii noastre. Insa ele sunt radacinile invizibile ale gandurilor noastre constiente.”

Carl Jung