Blogosfera din Romania a implinit 10 ani, si e intr-o continua dezvoltare. Unii fac bani foarte frumosi din asta si sunt specializati in metode de monetizare. Altii scriu ca sa-si intretina comunitatile formate, indiferent ca sunt artisti, sportivi sau experti in diverse domenii. Altii scriu din pura placere, ca o metoda terapeutica de a-si exprima personalitatea, de a se debarasa de emotii negative sau pur si simplu vor sa ajute si impatasesc ce au trait sau cum au realizat diverse lucruri.
Ideea de baza este ca cu totii s-au specilizat, in diverse masuri atat din punct de vedere SEO ( optimizarea pentru cautarile din motoarele de cautare) cat si din punct de vedere al continutului, rafinandu-si stilul si adaptanadu-l la publicul lor tinta.
Important in ceea ce priveste motivatia de a scrie un blog a fost si scopul pentru care l-au creat: exista bloguri de insight (originale, definesc trend-uri), motivationale, meme-blogging (cand provoci pe altii sa faca ceva – celebrul Ice Chalenge Bucket), Piggiback blocking (sa scrii despre un subiect la moda), life-blogging (blog de povestiri reale, personale), bloguri de stiri, brand blogging (postari despre brand-uri), bloguri de scandal, blog de generare stiri(esti primul care anunta vestea), blog de link-uri (oferi ca resurse linkuri care site-uri), bloguri-video, blog de poze, review-blogging (faci recenzii la carti sau impartasesti despre produse/servicii folosite), bloguri de propaganda, bloguri-lista (oferi liste de resurse atent selectate), bloguri de research (face chestionare si colectezi informatii din raspunsuri), bloguri-magazin (oferi informatie structurata pe categorii de interes), bloguri-repost( informatii luate din alte bloguri, repostat fragmente din ele si comentate), guest-blogging (permiti sa posteze si alti blogeri pe blogul tau), bloguri de interviuri, bloguri de evenimente, bloguri-live (folosesc tehnologie mobile sau RSS streaming),bridge-blogging (postezi pentru o audienta din afara arealului tau), blog-response (postezi raspunsuri ca si provocari sau puncte de vedere cu privire la situatii de criza), blog de contact( informatii despre persoane intalnite).
Exista in continuare dorinta multora de a-si crea bloguri si intrucat deja exista bloguri bune si foarte bune pe orice nisa si in orice domeniu, automat iti doresti sa faci un blog cat mai bun.
Sa fii cat mai creativ, sa fii „altfel”. Acest „altfel” devine din ce in ce mai dificil si implica mai mult efort in a scrie mai mult si mai bine.
Care sunt cele mai bune tehnici de scris? Cum imi creez un stil propriu? Cum imi adaptez stilul la audienta mea? Ce stiu despre audienta si cum apreciaza in mod specific creativitatea? Cum imi evaluez creativitatea?
Intrebari practice, care isi vor afla raspunsurile in atelierul nostru cu ajutorul unui specialist in acest domeniu.